<< Terug naar home | Algemeen

Posted by Turkse Media
Oct 10, 2022

Greenwashing: zijn bedrijven echt zo ‘duurzaam’ of ‘milieuvriendelijk’ als ze beweren?

Naarmate de effecten van klimaatverandering elke dag zichtbaarder worden, voeren bedrijven door middel van groene projecten hun milieuactie op. De groeiende marktaandelen van producten met een groen label die als “natuurlijk”, “duurzaam” of “milieuvriendelijk” zijn gemarkeerd, duiden op een toenemend milieubewustzijn van de consument.

Hoewel veel bedrijven proberen meer klanten aan te trekken door groener, schoner en duurzamer te zijn dan hun concurrenten, zijn veel bedrijven wellicht niet zo groen als ze in hun advertenties beweren. Zijn

In de onderstaande video wordt het concept van ‘greenwashing’ onderzocht en wordt dieper ingegaan op de advertenties van internationale bedrijven die beweren ‘milieuvriendelijk’ te zijn. Greenpeace-activiste Amina Adebisi Odofin en Sumona Majumdar van de General Counsel van het Earth Island Institute behandelen deze kwestie vanuit verschillende perspectieven:

 

© Turksemedia.nl – Alle rechten voorbehouden | AA | Gepubliceerd: 10-10-2022

Oct 10, 2022
Loading posts...