<< Terug naar home | Vanuit Turkije

Posted by Turkse Media
Sep 19, 2018

Mediaoorlog: ‘Nieuw schandaal Britse nieuwsdienst over Turkije en Idlib’

De diplomatische zege van Turkije en reddingspoging van Idlib in Sotsji met Rusland zit het Britse invloedrijke nieuwsblad The Economist dwars, meldt een grote Turkse nieuwsdienst. In een schandalig artikel stelde de Britse nieuwsdienst dat “de Turkse grensstad Hatay van Syrië is en Turkije nu oog heeft op Idlib”.

Volgens The Economist is “Hatay in 1930, na Turkse druk en bezetting, van Syrië afgeplukt”. “Voor Idlib wordt hetzelfde verwacht”, schreef het Britse invloedrijke magazine.

De Turkse antiterreurmissies in Noord-Syrië worden ook als bezetting gezien. Dat terwijl Turkije, zonder enige steun van andere landen, die regio heeft schoongeveegd van terroristen en de steden opbouwt voor de Syriërs, waarvan een deel is begonnen met de grote terugkeer. (LEES meer + FOTO’S)

Objectiviteit van westerse media is, zoals gewoonlijk, ver te zoeken, meldt de desbetreffende Turkse nieuwsdienst. Ook reageert een deel van de Turken om te kijken wat voor territoria het Ottomaanse Rijk, het voormalige Turkije, vroeger bezat en naar de huidige aanwezigheid van landen in Syrië en wat ze daar uitspoken, valt te lezen in reacties.

 

© Turksemedia.nl – Alle rechten voorbehouden | TMC | Gepubliceerd: 19-09-2018

Sep 19, 2018
blog comments powered by Disqus
Loading posts...