<< Terug naar home | Economie

Posted by Turkse Media
Mar 01, 2015

Turkse onderneming verkozen tot ‘Lokale Held’

Klanten van de ING Bank hebben de Simit Sarayi verkozen tot lokale held van het winkelgebied Hobbemastraat en Paul Krugerlaan in Den Haag.

Met het idee dat lokale ondernemers bijdragen aan een levendige winkelstraat benadrukt de ING de belangrijke rol die retailers en horeca hebben in de maatschappelijke structuur van een wijk, dorp of stad. Een lokale held is een onderneming waar men graag naar toegaat. Dat kan zijn omdat er eenmaal de beste producten of diensten worden aangeboden of omdat de service bijzonder is. De sfeer draagt daar ook bij aan.

In een interview met Turksemedia.nl vertellen de eigenaren van de Simit Sarayi aan het Hobbemaplein hoe ze dit hebben bereikt en hoe het voelt om de lokale held te zijn.

De twee zakenmannen vallen ook op door hun jonge leeftijd. De 29-jarige Dr. Kerem Korkmaz, die tevens arts is in Den Haag, runt de zaak samen met Ümit Aydın, die 26 jaar is.

Op de vragen hoe het voelt om de lokale held te zijn antwoordt dr. Kerem Korkmaz:

“We hebben samen met mijn zakenpartner Ümit Aydın besloten om een bestaand filiaal over te nemen. Een filiaal dat maar net geopend was. Onze samenwerking verloopt tot op heden uitstekend. We hebben een groeiend aantal klanten die tot op heden tevreden zijn. Dat merken we aan de sfeer. We zijn verkozen tot de beste winkelier in de buurt. De lokale bevolking is gevraagd wat zij de beste winkel in de buurt vinden. Tot ons grote genoegen hebben wij vernomen dat wij die prijs in ontvangst mochten nemen. Dat is voor ons ook een teken van vooruitgang en betekent dat we goed op weg zijn. Het is heel mooi om te zien dat een dergelijke prijs een weerspiegeling en mening is van de klanten. Hard werken loont.”

web1265

(Kantoormanager Paul Vroemen van de ING, gevestigd aan de Hobbemastraat, overhandigt een oorkonde)

Ümit Aydın: “We zullen er alles aan doen om nog beter te presteren. We nemen de service, de hygiëne en de kwaliteit van onze producten zeer serieus.  We vertegenwoordigen een Turks merk in Nederland. We bevinden ons naast de grootste open lucht markt van Europa. Dit betekent dat we met verschillende klanten te maken hebben met diverse nationaliteiten. We houden van hard werken. Binnen 6 maanden na het openen van onze deuren hebben we een prijs te pakken. Er waren veel winkels in de buurt die genomineerd waren. Uiteindelijk zijn wij het geworden. We zijn daar trots op.”

DSC07402

“Het beste van beide werelden combineren”

Dr. Kerem Korkmaz vertelt over hoe zij tot nu toe als Turks-Nederlandse onderneming succesvol zijn geworden:

“Als je succesvol wilt zijn is het uiterst belangrijk als Turkse ondernemer dat je elkaar begrijpt. Ümit en ik completeren elkaar. Ik weet meer van de Nederlandse cultuur en Ümit van de Turkse. Dat is uitstekend. Dat is de basis van onze succes en we hopen dat het meer wordt. Ik denk dat Turkse ondernemers die succesvol in Nederland willen zijn het beste van de beide werelden moeten gaan combineren. Het beste wat de Nederlandse cultuur aan de wereld te bieden heeft en het beste wat de Turkse cultuur aan de wereld te bieden heeft. Als je die twee samenvoegt ben je in staat om daadwerkelijk je identiteit als zijnde Turkse zaak in Nederland ook echt zo uit te dragen. Ik denk dat wij voor onszelf als jonge ondernemers dat goed doen. We hebben hier 11-12 mensen werken die nog jonger zijn dan wij. Die sporen wij ook aan om zo breed mogelijk te denken voor als zij later iets zelf willen doen. Als je alleen maar Turks bent komt het niet goed en als je alleen maar Nederlands bent komt dat ook niet goed. Dit is de toppunt van integratie. Er wordt Turkse thee gedronken en Nederlands gepraat met elkaar op hoog niveau. Steeds meer mensen zijn hoogopgeleid.”

 

web237408

Ak Ajans Nederland | Turksemedia.nl

Mar 01, 2015
blog comments powered by Disqus
Loading posts...