Posted by Turkse Media
Feb 24, 2024
Wereldmerken voelen mondiale boycot vanwege daden Israël

De CEO van Nestlé, Mark Schneider, heeft vrijdag laten weten dat westerse merken “aarzeling bij de consument” zien in het Midden-Oosten en Azië vanwege de “tragische gebeurtenissen” na de aanval van Hamas op Israël in oktober en de meedogenloze oorlog van Israël tegen Gaza, waarbij voornamelijk burgers zijn vermoord.
Hij reageerde dat hij ‘niets had gezien dat specifiek op Nestlé’ was gericht. “Het is meer een mondiale trend en lokale bedrijven hebben daarvan geprofiteerd. En die trend zet zich, denk ik, voorlopig voort. Ik zie het niet bijzonder versnellen of vertragen. We zullen moeten zien waar de zaken zich in ontwikkelen.”
Het aanhoudende offensief van Israël tegen Gaza leidde tot mondiale boycotbewegingen tegen verschillende Israëlische, Amerikaanse en Europese bedrijven, waaronder de Amerikaanse restaurantketens McDonald’s, Pizza Hut, KFC, koffieketen Starbucks en de in Europa gevestigde bedrijven Unilever en Nestlé, die volgens velen Israël-gezind zijn.
Genocidale daden
De Israëlische oorlog tegen Gaza heeft 85 procent van de bevolking van het gebied op de vlucht gedreven. Er is sprake van acute tekorten aan voedsel, schoon water en medicijnen. Volgens de Verenigde Naties (VN) is 60 procent van de infrastructuur van de enclave is beschadigd of vernietigd.
Voor het eerst sinds zijn oprichting in 1948 wordt Israël door het Internationale Gerechtshof, het hoogste rechterlijke orgaan van de VN, beschuldigd van genocide vanwege zijn oorlog in Gaza.
Een tussentijdse uitspraak in januari beval Tel Aviv de genocidale daden te stoppen en maatregelen te nemen om te garanderen dat humanitaire hulp wordt verleend aan burgers in Gaza.
© Turksemedia.nl – Alle rechten voorbehouden | AA | Gepubliceerd: 24-02-2024